duminică, 10 februarie 2013

"Sacrificiu final", partea a II-a ("Academia Vampirilor", #6) de Richelle Mead - Recenzie

Aşa cum v-am promis,iată recenzia ultimei părţi din ultimul volum din Academia Vampirilor de Richelle Mead .

Rezumat:

Partea anterioară s-a încheiat cu transformarea Sonyei înapoi în moroi. Într-un final, aceasta îi conduce la celălalt vlăstar al Dragomirilor. Cine este? Nu vă spun decât că e fată şi că a mai apărut până acum în carte. Aşadar, după câteva obstacole de care Rose s-a descotorosit de-a binelea, împreună cu Dimitri şi sora Lissei îşi fac apariţia la Curte. Odată ajunşi, aceştia nu ezită nicio clipă să dezvăluie descoperirea făcută, lucru care produce o mare vâlvă. Dar mulţumită Daniellei Ivashkov, mama lui Adrian, orice dubiu ar mai fi existat a dispărut:

- Eric Dragomir a avut într-adevăr o fiică nelegitimă (...). A vrut să rămână un secret şi a avut nevoie să se înfăptuiască anumite lucruri - lucruri pe care n-ar fi putut să le facă personal - care să-l ajute în acest scop.Eu am fost printre cele câteva persoane care l-au ajutat.

Şocant, no? Anyway, probabil vă întrebaţi cum de n-au sărit gardienii pe cei doi fugari încă de când au intrat în sală? Ei bine, cu ajutorul spiritului Sonyei, dar şi al lui Adrian. Dezvăluirea celuilalt vlăstar al familiei Dragomir s-a derulat cu succes. Acum nu mai rămânea decât să-şi dovedească nevinovăţia. Aşa că Rose şi-a scos brăţara fermecată de Sonya şi a spus numele ucigaşului Tatianei: Tasha Ozera, mătuşa lui Christian.
I know, I know, shocking. Desigur că aceasta nu şi-a recunoscut vina, însă fapta pe care avea să o comită în curând a incriminat-o. A încercat să o ucidă pe Lissa. A încercat pentru că, în loc să tragă în ea, a tras în Rose care s-a postat în faţa protejatei sale.
Nu a murit, că altfel nu ar mai fi avut cine să nareze. A fost salvată de propria-i putere şi tărie, nu de spirit sau cine ştie ce putere mistică. Finalul o surprinde pe Rose, alături de Dimitri, la ceremonia de încoronare a reginei Vasilisa Sabina Rhea Dragomir.

Ei bine, a fost o serie pe cinste! Am citit-o cu sufletul la gură şi m-am bucurat de fiecare volum. Cu toate că nu mă încântă prea mult finalul. A fost un pic cam forţat şi m-a lăsat cu multe întrebări: cu Sydney ce s-a întâmplat? dar cu Adrian? Ce va face acum că Rose a rămas cu Dimitri? o va urâ pentru tot restul vieţii? O va accepta Lissa vreodată pe sora ei? Cum se va descurca ca regină? Dar Christian? i se va vindeca vreodată rana provocată de mătuşa lui?
Aşa de multe întrebări. Nu ştiu ,nu sunt mulţumită de final. Mă aşteptam să fie mai grandios, cu mai multe detalii privind celelalte personaje. Poate sunt şi eu de vină. Poate m-am obişnuit cu happy-endurile fastuoase în care protagonistul se află în centrul atenţiei iar pacea şi fericirea se instalează pentru tot restul vieţii. Sau poate e doar melancolia provocată de terminarea unei serii nemaipomenite.

În orice caz, vă sfătuiesc să o citiţi şi să-i savuraţi personajele geniale şi acţiunea plină de suspans.

Nota mea: 4,5/5

5 comentarii:

  1. Foarte drăguţă recenzia şi cartea:)!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am terminat seria acum un an şi ceva şi nu ştiam ce să fac cu viaţa mea după -.- A devenit seria mea favorită şi abia aştept să apară filmul :x

    RăspundețiȘtergere
  3. @Raisa,merci şi aşa e :)
    @Rose ღ ,te cred ,nu mai am rabdare \^o^/

    RăspundețiȘtergere
  4. Yey! Ce bine că Rose a rămas cu Dimitri! Aș fi putut intui asta de la început, dar tot e un sfârșit frumos. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. @Ralu,da,chiar dacă se întâmplă multe,rămân împreună ,ieeeii :))

    RăspundețiȘtergere

Thank you for reading my post and for leaving me your thoughts. Warm hugs!